Bread & Circus is an amalgam of visual art, performance, and activism. It produces temporary and permanent work for galleries, theatres, museums, and urban spaces (both invited and un-invited ). For work produced indoors, it takes the form of inter-disciplinary performance / installation, and when outdoors, it incorporates street art, and/or public performance. Exploiting the potential this multi-disciplinary base offers, this one-woman circus aims to set up small and large scale experiences for people.

Circuses are dirty, dark, noisy, smelly places, and this one is no exception. Fed on a diet of questions, at its dark mischievous heart Bread & Circus has an insatiable curiosity which drives creative attempts to understand all that 21st century life brings. Its gaze is firmly fixed where it is not usually welcome, as it investigates how our cultural and ideological mechanics operate. The belly of the circus functions as a critical reflex, responding to the various worlds we all inhabit: real and imagined, private and public, natural and unnatural environments. Bread & Circus therefore functions as both laboratory and refuge, where things are routinely taken apart, however they are also put back together again.

Bread & Circus aims to provide a critical space which is public, interactive, does not prioritise artist over audience, and is able to contribute towards the navigation of a period of arguably unprecedented historical complexity in terms of challenges faced. It also encourages international network building and sharing, and is currently developing alternative cultural learning strategies, for example the design and provision of workshops in areas where people may not traditionally have access to creative learning opportunities.

You are therefore invited to join this wandering circus in committing acts of strategic deviance, routine scholarly mischief, and causing trouble with style.














Sobre Pan & Circo

Pan y circo es una amalgama de arte visual, performance y activismo. Produce trabajos temporales y permanentes para galerías, teatros, museos y espacios urbanos (tanto de manera invitada como no-invitada). El trabajo producido para interiores puede tomar la forma de performance interdisciplinario / instalación, mientras las obras para espacios externos pueden incorporar el arte callejero y/o performance público.

Explotando el potencial que esa base multidisciplinaria ofrece, este “circo de una sola mujer” pretende crear experiencias de pequeña y gran escala para las personas, mientras crea un playground intelectual itinerante compartido entre el artista y el público.

Los circos son lugares sucios, oscuros, ruidosos, apestosos y éste no es una excepción. Alimentado con una dieta de preguntas, en su oscuro y travieso corazón Pan y Circo tiene una insaciable curiosidad que impulsa esfuerzos creativos para entender todo lo que trae la vida en el siglo 21. Su mirada se fija firmemente en lugares en que no suele ser bienvenida, en lo que investiga cómo funcionan nuestros mecanismos culturales e ideológicos. El vientre del circo funciona como un reflejo crítico, en respuesta a los diversos mundos que todos nosotros habitamos: entornos reales e imaginarios, privados y públicos, naturales y artificiales. Por lo tanto, Pan y Circo funciona como laboratorio y refugio, donde las cosas son rutinariamente desmontadas, sin embargo, también son reensambladas.

Pan y Circo tiene como objetivo proporcionar un espacio crítico, que es público, interactivo, no prioriza artista sobre audiencia, y puede contribuir para una mejor comprensión de un período histórico complejo, posiblemente sin precedentes en términos de los desafíos que representa. También fomenta la creación y difusión de redes internacionales, y actualmente está desarrollando estrategias alternas de aprendizaje cultural, por ejemplo, el diseño y la impartición de talleres en zonas donde normalmente la gente no tiene acceso a las oportunidades de aprendizaje creativo.

Por lo tanto, se les invita a unirse a este circo ambulante y a cometer actos de desviación estratégica, travesuras académicas cotidianas, y provocar problemas intelectuales con estilo.